Odpowiedzi

2010-01-06T19:09:16+01:00
1kg miodu - 1/5kg wody
1/2kg miodu - 1/10kg wody
5 1/2kg miodu - 1,1kg wody

Odp. W 5 1/2 kg miodu jest 1,1kg wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:09:55+01:00
1 kg - 1/5kg wody
5 1/2 * 1/5 = 5 5/10 * 2/10 = 55/10 * 2/10 = 110/100= 1 1/10
2010-01-06T19:21:02+01:00
1kg miodu zawiera 1/5kg wody.Ile wody jest w 5 ½ kg miodu?

skoro 1 kg miodu ma 1/5 kg wody to
5 kg miodu ma ( 5 x 1/5) 1 kg wody

skoro 1 kg miodu ma 1/5 kg wody to
1/2 kg miodu ma 1/10 kg wody
dodając: 1 kg + 1/10 kg otrzymujemy wynik : 1 i 1/10 kg wody

odp. w 5 ½ kg miodu jest 1 i 1/10 kg wody.