Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:23:55+01:00
Obwód prostokąta = 2a + 2b
a=12cm
b=18cm
Obw=2*12cm+2*18cm=60cm

Obw. kwadratu= 60cm * 100/150 (ułamek) = 200/5 = 40cm

Obw kwadratu= 4* a
Bok kwadratu= 40cm : 4 = 10cm

Odp. Bok kwadratu ma 10cm.

Czekam na najlepsze ;**

2010-01-07T00:42:17+01:00
Obwód prostokąta o wymiarach 12 cm i 18 cm jest 1,5 raza dłuższy niż obwód kwadratu.Jaką długośc ma bok tego kwadratu??

prostokąt
a=12cm
b=18cm
Obw=2*12+2*18
Obw=24+36
obw=60cm

kwadrat ma 1,5 razy krótszy obw od prostokąta
60:1,5=40cm
obw=4a, gdzie a- bok kwadratu
a=40:4
a=10cm