Odpowiedz A, B, C, D. Kręgowce. proszę o dobre odpowiedzi bo punkty przyznam jutro jak upewnię się ,że to dobre odpowiedzi. jeśli nawet nie wiesz wszystkiego wyślij tyle ile umiesz . punkty przyznam osobie z największą liczbą dobrych odpowiedzi

1) Wskaż zdania fałszywe
a) ryby to zwierzęta oddychające skrzelami
b) ptaki to jedyne kręgowce zdolne do aktywnego lotu
c) skóra płazów jest cienka i pokryta śluzem
d) uzębienie ssaków jest zróżnicowane w zależności do ich pokarmu
2) Która grupa obejmuje jedynie zwierzęta jajorodne ?
a) mieczyk ,żaba wodna ,kolczatka
b) bocian, pyton ,kolczatka
c) pyton ,mieczyk ,żaba wodna
d) bocian ,żaba wodna ,mieczyk
3) która z cech nie jest charakterystyczna dla wszystkich strunowców ?
a) obecność struny grzbietowej- przynajmniej w pewnym okresie życia
b) główne naczynie tętnicze umieszczone jest po brzusznej stronie ciała
c) szkielet osiowy w postaci kręgosłupa
d) układ nerwowy po stronie grzbietowej
5) Prążkowaną nazywamy jedną z tkanek
a)nerwowych
b) nabłonkowych
c) łącznych
d) mięśniowych
6) w którym szeregu znajdują się wyłącznie twory naskórka ?
a) łuska gada, pióro, łuska ryby
b) paznokcie ,łuska gada ,włosy
c) pióro ,łuska ryby, włosy
d) paznokcie ,łuska ryby ,rogi
7) Która z wymienionych cech nie ma związku ze stałocieplnością
a) gruba skóra pokryta włosami
b) tkanka tłuszczowa
c)wysoki poziom przemiany materii
d) dobry wzrok
8) Która z par - drapieżnik -jego ofiara jest prawdziwa ?
a) orzeł - dżdżownica
b) krokodyl - nosorożec
c) lis- królik
d) łasica -sarna
9) Żaba łapie muchy za pomocą
a) chwytnych łap
b) lepkiej skóry na grzbiecie
c) długiego lepkiego języka
d) sieci utworzonej z wydzieliny gruczołów ślinowych
10 ) Który szereg zawiera rośliny słodkowodne:
a) dorsz ,szczupak ,mieczyk
b) karp, szczupak ,rekin
c) płaszczka ,płotka ,płastuga
d) karp ,płoć, szczupak
11) Dwa krwiobiegi (mały i duży) występują po raz pierwszy u :
a) ryb
b) płazów
c) gadów
d) ssaków
12) Który szereg zawiera gady chronione :
a) żaba trawna ,traszka ,żółw błotny
b) żmija zygzakowata ,padalec ,salamandra
c) jaszczurka ,zaskroniec ,żaba wodna
d) zaskroniec ,żółw błotny ,jaszczurka

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:10:45+01:00
1.b,d
2.b
3. nie wiem
5.d
6.b
7.d
8.c
9.c
10.d
11.c ale nie mam pewności
12.b

Nie wszystkich jestem pewna, ale ja bym tak dała// Myśle że pomogłam
2010-01-06T22:08:49+01:00
1.c,d
2.b
3.chyba c
5.d
6.b
7.d
8.c
9.c
10.d
11.a
12.b
Nie jestem pewna wszystkich odp...