Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:27:40+01:00
150m=1500dm
2*x+2*(x+150)=1500
2x+2x+300
4x=1500-300
4x=1200
x=300

odp.: jeden bok ma 300dm, a drugi 450 dm
2010-01-06T19:31:30+01:00
Obw dzialki=150m
I bok=x
II bok=x+150dm czyli 15m
obw=2x I bok + 2x II bok
150m=2x+2x+2*15m
150m=4x+30
4x=120
x=30
I bok=x czyli 30m
II bok=x+15m czyli 30m+15m=45m

odp: 1 bok ma 30m (300dm) a drugi 45m (450dm).