Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:30:13+01:00
Środki poetyczne to
1)epitety - określenie rzeczownika
2)metafora- inaczej przenośnia
3)porównianie - "jak, niby , na kształt"
4)animizacja - nadanie cech istot żywych
5)personifikacja - nadanie rzeczom, zwierzętom cech ludźkich
6)onomatopeja - wyraz dźwiękonaśladowczy
7)apostrofa - jest to bezpośredni zwrot do kogoś lub czegoś
Źrodło: mój zeszyt z podstawówki =)

Jeszcze ci podam przykłady:
1)epitet - chłodna ręka, roziskrzona noc, znużony astronom
2)metafory - "cyrkiel ,który wszechświat mierzy" , "zatrzymał Słonce i poruszył Ziemię", "Wielki Wóż sporo już objechał nieba"
3)porównianie - chytry jak lis, mądry jak sowa, rudy jak wiewiórka
4)animizacja - "myśl nieulękła", "bledną gwiazdy"
5)personifikacja - "myślą je mierzy"
6)onomatopeja - "hau", "miau", "pum", "bum" itp.
7)apostrofa - "O, Słońce!", "O, Drogo Mleczna!"
1 5 1
2010-01-06T19:30:33+01:00
Epitety, Porównania, Uosobienia, Hiperbole, Przenosnie, animizacja,personifikacja.onomatopeja,apostrofa