Baaaaardzo proszę o pomoc. do godz. 20.15 dzisiaj
Oblicz i zapisz wszystkie obliczenia, korzystając z kalkulatora:

Lindyjski król Krezus żyjący w VI wieku p.n.e zarządził, że stop złota i srebra z którego bite są monety, ma zawierać tylko 3 części srebra na 40 części złota. Jaki procent srebra zawierał taki stop ??

jeśli ktoś będzie mi pomagał z w tym zadaniu to niech poda wszystkie dokładne obliczenia

2

Odpowiedzi

  • kawa
  • Początkujący
2009-09-21T17:14:43+02:00
A więc :
3/43 * 100% = około 7 % (ale to już sam możesz na kalkulatorze obliczyć ;p)

3/43 - trzy czterdzieste trzecie xD
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T17:18:28+02:00
Złoto- 3części
srebro-40 części
stop (suma obu czyli) 3+40=43

100%-43
x - 40
i teraz trzeba rozwiązać proporcję czyli:

x=(40*100%) / 43%= 93,02% czyli w przybliżeniu 93%