Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:02:53+01:00
1Ameryka Północna
Wyspy Wyspy Dziewicze Wyspy Hawajskie
Półwyspy Alaska Ungawa Floryda
Cieśniny Beringa
Pkt. skrajne Przylądek Murchisona Punta Mariato
Rzeki Missisipi, Mackenzie

2. Ameryka Południowa
Wyspy Ziemia Ognista,Riesco
Półwyspy Brunswick, Taitao
Zatoki Zatoka Guanabara Zatoka Wenezuelska
Cieśniny Cieśnina Magellana Cieśnina Smoków Cieśnina Drake'a
Pkt. skrajne Przylądek Gallinas Przylądek Froward -Przylądek Parinas Przylądek Branco
Morza i Oceany Ocean Atalntycki
Góry Andy Pacaraima


Rzeki:Amazonka Parana
Jeziora Titicaca Maracaibo
2010-01-06T20:03:47+01:00
1. Ameryka Północna
Wyspy:Grenlandia,Ziemia Baffina,Wyspy Krolowej Elżbiety,Wyspy Wiktorii , Wyspy Ellesmere'a
Półwyspy:Labrador , Jukatan , Kalifornijski, Floryda ,Malville'a
Cieśniny:Beringa, Florydzka,Jukatańska, Dziewicza
Pkt. skrajne:na północy - Przylądek Murchisona (71°58'N),na południu - Punta Mariato (7°12'N),na zachodzie - Przylądek Księcia Walii (168°05'W),na wschodzie - Cape St. Charles (55°40'W).
Rzeki:Mackenzie,Missisipi,Missouri ,Rio Grande

2. Ameryka Południowa
Wyspy:Galapagos, Ziemia Ognista, Falklandy, Wielkanocne,
Półwyspy:Taitao, Valde's,
Zatoki:Panamska,San Jorge,
Cieśniny:Cieśnina Drake`a ,Cieśnina Magellana
Pkt. skrajne:na północy - Przylądek Gallinas (12°25'N),na południu - Przylądek Froward (53°54'S), na zachodzie - Przylądek Parinas (81°22'W), na wschodzie - Przylądek Branco (34°47'W)

Morza i Oceany:Ocean Spokojny , Ocean Atlantycki,Morze Karaibskie
Góry:Andy : ( Koldyliera zach., wsch., Nadbrzeżna, Patagońska )
Rzeki:Orinoko, Amazonka , Madeira, Rio Negro, Tapajo's, Sao Francisco
Jeziora: Titicaca, Poopo, Maracaibo,