Odpowiedzi

2010-01-06T19:54:22+01:00
V₀ - prędkość początkowa = 36 km/h = 10 m/s
t - czas ruchu = 15 s
a - przyspieszenie = 2 m/s²
v - prędkość końcowa = ?
v = v₀ + at = 10 + 2 razy 15 = 10 + 30 = 40 m/s = 144 km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:19:15+01:00
Trzeba najpierw zamienić jednostki prędkości na m/s bo przecież mamy przyśpieszenie w m/s²
m/s=0,001km/(1/3600)h = 3,6km/h
36 km/h = 10 m/s

a=2m/s²

10+2*15=40 [m/s+m/s²*s=m/s]
40*3,6=162 km/h
odp:po 15 s samochód osiągnął prędkość 40 m/s co jest równe 144 km/h

niezłe przyśpieszenie ;)