Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:52:44+01:00
Oktawian August podzielił prowincje na senatorskie i cesarskie.
SENATORSKIE: czyli te które były wcześniej włączone w Rzym w których nie stacjonowało wojsko.
CESARSKIE: które zostały podbite np. Galia. W nich Oktawian umieścił wojska ponieważ bał się buntu.
2010-01-06T19:57:35+01:00
System zarządzania prowincjami został uporządkowany. Namiestnicy nie mogli już w dowolny sposób obciążać ludności podatkami. Cesarz oczekiwał od nich, że zapewnią w prowincjach spokój, a osiągnięcie tego celu wymagało poszanowania praw miejscowej ludności. Mieszkańcy prowincji mogli służyć w oddziałach pomocniczych. Po zakończeniu służby otrzymywali w nagrodę obywatelstwo rzymskie.
1 5 1