Film obejrzało 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640 zł . cena biletu ulgowego - 5 zl , a normalnego - 8 zł. Oblicz ilu widzów kupiło bilet ulgowy a ile normalny>?


(ROZWIĄZYWANIE UKŁADU RÓWNAŃ- matematyka z plusem kl. II gim. str. 105 zad. 9 b) )

POMÓZCIE

2

Odpowiedzi

2010-01-06T19:57:24+01:00
X- bilet ulgowy
y- biletu normalny

x+y=420
5x+8y=2640

no i teraz trzeba rozwiazac ten uklad ; d
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:59:40+01:00
X- bilet ulgowy
y- bilet normalny

5x+8y= 2640
x+y= 420/-y

5(420-y)+8y=2640
x=420-y

2100 -5y+8y =2640/-2100
x=420-y

3y= 540 /:3
x= 420-y

y= 180
x=420-180= 240

:):)





1 5 1