Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:08:20+01:00
Skoro boki AB I AC są równej długości więc jest to trójkąt równoramienny a kąty zawarte między ramionami i podstawą są te same więc jeśli kąt ABC ma 48 stopni to kąt BAC tez tyle bedzie mial. suma miar kątów wewnętrznych w trójkącie jest równa 180 stopni więc dodajemy 48st do 48st i od 180 stopni odejmujemy wynik. kąt ABC ma 48stopni, kąt BAC ma 48 stopni a kąt BCA ma 84stopnie
2010-01-06T20:09:48+01:00
To jest tak :
ten trójkąt jest równoramienny gdyż AB równa się AC
a w trójkątach równoramiennych kąt przy podstawie ma tyle samo stopni ... czyli kąt BCA = 48 stopni, czyli 48x2 = 96 i 180-96= 84 BAC= 84 stopnie ;]