Średnice kół pewnego samochodu są równe 0,59m. Ile obrotów wykona to koło podczas jazdy z prędkością 90 km/h w ciągu :

a) godziny,
b) minuty

Wyniki zaokrąglij do pełnych setek

Prosze o dokładne obliczenia i na pioziomie klasy 1 gim !

Szybko !

2

Odpowiedzi

2010-01-06T20:11:39+01:00
L=X(liczba pi)*d
l=3,14*5,9
l=18,526cm
18,523cm=0,1852km
90:0,18523=485,88.. czyli 485 kół

90:60=1,5
1,5:0,1852=8,099,, czyli 8 kół

pozdrawiam:)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:24:07+01:00
Srednica kola to d, promien r d=2r

obwod kola to o=2 pi r lub o=d * pi

pi=3.1416 (w przyblizeniu)

o=0,59*3,1416=1,85m

a) samochod jedzie 90km/h, przez godzine przejechal wiec 90km

90km = 90 000m

90 000/1,85=48555,63

odp. kolo wykona 48 555 pelnych obrotow

b) ze 90km/h to 90km/60min czyli 1,5km/min

czyli 1500m/1,85=810,81

teoretycznie mozna wynik a) podzielic przez 60, bo 60 min to godzina, ale wtedy wynik bedzie sie roznil, z powodu uproszczen jakie stosowalismy w obliczeniach (wyjdzie 809 obrotow pelnych)
5 4 5