Rozwiązywanie układów równań metodą podstawiania.
(wszędzie powinny być klamry ale nie da się ich chyba wstawić)
Proszę,SZYBKO. (sorry że tylko 10p. ale tylko tyle mam)
a)
x=-y
x-y=6

b)
y=x+3
2x+y=9

c)
x-4y=15
y=4x

d)
y=-2x-1
x=y+7

e)
-3x=2y
y=1-x

f)
5x+6x=8
x=4y-1

3

Odpowiedzi

2010-01-06T20:23:08+01:00
2010-01-06T20:25:14+01:00
A)
x=-y
x-y=6

x=-y
-y-y=6

x=-y
2y=6 /:(-2)

x=-y
y=-3

x=3
y=-3

b)
y=x+3
2x+y=9

y=x+3
2x+x+3=9

y=x+3
3x=9-3

y=x+3
3x=6 /:3

y=x+3
x=2

x=2
y=5

c)
x-4y=15
y=4x

x-4*4x=15
y=4x

y=4x
x-16x=15

y=4x
-15x=15 /(-15)

x=-1
y=-4

d)
y=-2x-1
x=y+7

x=y+7
y=-2(y+7)-1

x=y+7
y=-2y-14-1

x=y+7
y+2y=-15

x=y+7
3y=-15 /:3

y=-5
x=2

e)
-3x=2y
y=1-x

y=1-x
-3x=2(1-x)


y=1-x
-3x=2-2x

y=1-x
-3x+2x=2


y=1-x
-x=2

x=-2
y=3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:59:39+01:00
A)
x=-y
x-y=6
x=-y
-y-y=6
x=-y
-2y=6 / :(-2)
x=-y
y=-3
x= -(-3)
y=-3
x=3
y=-3

b)
y=x+3
2x+y=9
y=x+3
2x+x+3=9
y=x+3
3x+3=9 / -3
y=x+3
3x=6 / :3
y=x+3
x=2
y=2+3
x=2
y=5
x=2

c)
x-4y=15
y=4x
x-4(4x)=15
y=4x
x-16x=15
y=4x
15x=15 / :15
y=4x
x=1
y= 4×1
x=1
y=4

d)
y=-2x-1
x=y+7
y=-2x-1
x=-2x-1+7
y=-2x-1
x=-2x+6 / +2x
y=-2x-1
3x=6 /:3
y=-2x-1
x=2
y=-2×(2)-1
x=2
y=-5
x=2

e)
-3x=2y
y=1-x
-3x=2×(1-x)
y=1-x
-3x=2-2x/ +2x
y=1-x
-x=2 /: (-1)
y=1-x
x=-2
y=1-(-2)
x=-2
y=3

f)
5x+6x=8
x=4y-1
5(4y-1)+6(4y-1)=8
x=4y-1
20y-5+24y-6=8
x=4y-1
48y-11=8 /+11
x=4y-1
48y=19 / :48
x=4y-1
y=₄₈¹⁹
x=4×₄₈¹⁹
y=₄₈¹⁹
x=¹²₁₉

Ps. Te ₄₈¹⁹ to są ułamki 19/48