Rozwiąż 2 zadania ;
1.Los na loterii pieniężnej "Wszystko albo nic" kosztuje 5zł.Trzej koledzy sprawdzili ile maja pieniedzy . Okazało sie , że Filip ma 2 zł,Mikołaj 9zł , zaś Patryk 4zł.Chłopcy za wszystkie pieniądze kupili losy na tej loterii.Okazało sie że każdy z zakupionych losów jest wygrywającu kwote 300zł.Wygrane pieniadze , chłopcy podzielili sprawiedliwie.Ile pieniędzy otrzymałkażdy z nich???
te zadania maja zawierać;dane , rozwiązanie, odpowiedź. UWAGA DAM NAJLEPSZĄ!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:12:54+01:00
Filip dał 2 zł
Mikołaj dał 9
Patryk dał 4
Suma pieniędzy 15 zł


15zł ; 5 = 3
Kupili 3 losy

3 x 300=900
wygrali 900 złotych

900 ; 15 = 60
Za każdą WYDANĄ ZŁOTÓWKĘ DOSTAWALI 60 ZŁ

cZYLI
FILIP DOSTAŁ 2 X 60 = 120
mIKOŁAJ DOSTAŁ 9 X 60 = 540
pATRYK 4 X 60 = 240
2 5 2
2010-01-06T20:13:21+01:00
300zł:5zł=60zł

Filip- 60zł*2zł=120zł

Mikołaj- 60zł*9zł=540zł

Patryk- 60zł*4zł=240zł