Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:26:16+01:00
Rozpatrywany trojkat jest prostokątny(5²+12²=25+144=169 i 13²=169, zatem na mocy twierdzenia odwrotnego do twierdzenia Pitagorasa ten trojkat jest prostokatny), jego przeciwprostokątna ma dlogosc 13 wiec promien okregu opisanego na tym trojkacie jest rowny polowie przeciwprostokatnejk czyli 6,5
2010-01-06T20:32:39+01:00
5²+12²=13²

169=169
czyli jest to trojkąt prostokątny.W trojkącie prostokątnym wpisanym w okrąg dłuższa przyprostokątna jest równa zawsze 2r czyli masz 2r=12 r=6 promien jest 6