Odpowiedzi

2010-01-06T20:48:22+01:00
Dane:
pierniki=x
wiatraki=2x-1
łącznie pierniki i wiatraki=113
rozwiązanie
x+2x-1=113
3x=114
x=38
pierniki = 38
wiatraki 2*38-1=75
odp.Paulina ma 38 pierników i 75 wiatraków
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:53:23+01:00
X to liczba piernikow a y wiatraków wieć z układu rownan
x+y=113
2x=y+1
x=113-y
2(113-y)=y+1
x=113-y
226-2y=y+1
x=113-y
225=3y /3
x=113-y
y=75
x=113-75=38 i tyle