Zad 1.
Tłuszcz stanowi 6% masy ryżu:
a) Ile gramów tłuszczu zawiera 30-gramowa porcja ryżu?
b) Jaka porcja ryżu zawiera 0,51 g tłuszczu?

Zad 2.
W pewnym kraju w ostatnich latach liczba ludnosci malaje o 2% rocznie. W 2000 roku ten kraj zamieszkiwało 80mln ludzi.
Oblicz, ile bedzie w nim mieszkańców:
a) w 2001 roku,
b) w 2002 roku.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T17:43:25+02:00
Zad 1.
Tłuszcz stanowi 6% masy ryżu:
a) Ile gramów tłuszczu zawiera 30-gramowa porcja ryżu?
b) Jaka porcja ryżu zawiera 0,51 g tłuszczu?

Zad 2.
W pewnym kraju w ostatnich latach liczba ludnosci malaje o 2% rocznie. W 2000 roku ten kraj zamieszkiwało 80mln ludzi.
Oblicz, ile bedzie w nim mieszkańców:
a) w 2001 roku,
b) w 2002 roku.

Zad 1.
100% --- 30g
6% --- x
x= 6% × 30g / 100%
x = 1,8g
x ---- masa tłuszczu

Zad 2.
a)
80 mln --- 100%
x --- 98%
x= 98% × 80 mln / 100%
x = 78,4mln

b)
78,4 mln --- 100%
x --- 98%
x= 98% × 78,4 mln / 100%
x = 76,832mln
2 3 2
2009-09-21T17:58:29+02:00
1. a) 30*0,06=1,8
b) x-dana porcja ryżu
x*0,06=0,51
x*6=51
x=8,5

2.a) 98%*800000000=0,98*800000000=784000000
b)784000000*98%=784000000*0,98=768320000
2 5 2