Odpowiedzi

2010-01-06T20:47:14+01:00
Q=m*delta T * Cw
Q=1*10*4186
Q=41860J
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T20:50:23+01:00
Dane:
c wody ≈ 4200J/kg×°C
m = 1 kg
ΔT=10 °C

Szukane:
Q=?

Rozwiązanie:
c-ciepło właściwe [J/kg×°C]
Q-energia cieplna/ciepło [J]
m-masa [kg]
ΔT - różnica temperatur [°C]

Q=m×c×ΔT

Q=1kg× 4200J/kg×°C ×10°C

Q=42000J = 42 KJ

Odpowiedź: Należy dostarczyć 42 KJ ciepła.

P.S. Jak jest J/kg×°C to to ma być ułamek: J na górze, bo dżul, a kilogramy razy stopnie Celsjusza na dole