Odpowiedzi

2009-09-21T17:46:57+02:00
2009-09-21T17:49:17+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T17:49:23+02:00
1)znajdz dwie liczby których suma wynosi 12 i jedna z licz jest 3 razy mniejsza od drugiej.
x+y=12
x/3 = y / * 3

x+y=12 / * (-1)
x= 3y

-x-y= -12
x=3y

-y= 3y-12 ( tu już zmieniamy na 1 linijkę działania)

-y-3y = -12

-4y = -12 / : (-4)
y= 3

Obliczamy x:
x+y=12
x+3=12
x=12-3
x=9

2)róznica dwóch liczb winosi 15 jedna liczba jest 4 rfazy mniejsza od drugiej . jakie to liczby?

x-y=15
x/4 = y / * 4

x-y=15 / * (-1)
x=4y

-x+y=-15
x=4y

y=4y-15 ( tu zamieniamy już na jedną linijkę działania)

y-4y=-15

-3y=-15 / : (-3)

y=5
Obliczamy x:
x-y = 15
x-5=15
x=15+5
x=20

Te uwagi w nawiasie to są dla ciebie, nie pisz ich w zeszycie;)