Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:04:30+01:00
Bitwa stalingradzka – jedna z największych bitew[2] II wojny światowej, tocząca się w okresie od 17 lipca 1942 do 2 lutego 1943.
Celem wojsk niemieckich było zdobycie miasta Stalingrad (dziś Wołgograd) nad Wołgą, ważnego ze względu na plany zajęcia Kubania i Kaukazu. W rejonie Stalingradu 23 listopada 1942 Rosjanie zamknęli w kotle 6 Armię Polową generała Friedricha Paulusa, część 4 Armii Pancernej oraz jednostki rumuńskie (łącznie około 260-270 tysięcy żołnierzy, w tym 9590 Rumunów i 20300 tzw. Hilfswillige). Niemieckie próby odblokowania stalingradzkiego kotła nie powiodły się. Dowództwo niemieckie odrzuciło propozycję kapitulacji. Bitwa zakończyła się klęską Niemiec i olbrzymimi stratami po obu stronach. Uznawana jest za przełomową w działaniach na froncie wschodnim. Od wygranej nad Wołgą inicjatywę na froncie przejęła Armia Czerwona.
11 2 11
2010-01-06T21:08:14+01:00
Niemcy chcieli zdobyć Staliningrad gdyż chcieli opanować Kubań i Kaukaz a co za tym idzie zająć tereny ZSRR. Po klęsce Niemiec na froncie wschodnim inicjatywę przeieła Armia Czerwona.
9 3 9