Odpowiedzi

2010-01-06T21:03:26+01:00
Sumienie to wewnętrzny głos skłaniający człowieka do czynienia dobra i do unikania zła Dzięki tej umiejętności człowiek wznosi się ponad wszystko
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:03:30+01:00
Sumienie jest to praktycznym sądem rozumu, przez który człowiek w świetle prawa morlanego poznaje czy konkretny uczynek jest dobry czy zły.
2010-01-06T21:03:36+01:00
Sumienie nie jest czymś, co jest dane raz na zawsze, nie jest czymś w rodzaju szlachetnego kamienia, który mamy w sercu i wystarczy uchwycić jego odblask, by pozostał nam na zawsze. Formowanie sumienia jest procesem, który dokonuje się w czasie, w każdym z nas i w całej ludzkości. Sumienie formują rodzice i wychowawcy; tworzy się ono w ramionach rodziców, w szkole, w pracy. Sumienie nie spada nam z nieba, ma swoją historię, swoich twórców; powstaje przez odpowiednie wychowanie. Jest naszą świadomością dobra i zła, która kształtuje się stopniowo przez dobre, pozytywne doświadczenia, deformuje się za każdym razem, gdy działamy wbrew sumieniu, gdy eksperymentujemy, tłumiąc "wyrzuty sumienia".

Liczę na naj...
;];]
1 5 1