REPUBLIKA RZYMSKA

1.urzednik reprezentujacy najbiedniejsza ludnosc??

2.pelnil najwyzsza funkcje w panstwie w czasie pokoju??

3.nadzwyczajny urzad w republice rzymskiej??

4.sprawowal nieograniczona wladze w sytuacji zagrozenia panstwa??

Prosze o dobre odpowiedzi i jak najszybciej sie da daje naj temu kto 1 napisze dobrte odpowiedzi
za glupie odpowiedzi zglaszam spam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:14:55+01:00
1. Trybuni ludowi
2. Konsul
3. Dyktator
4. Dyktator
Mi się wydeaje, że 2 razy dyktator. Jeżeli o to chodzi, mam nadzieję, że dasz naj :)
2010-01-06T21:26:28+01:00
1.urzednik reprezentujacy najbiedniejsza ludnosc??
trybun ludu, ustanowienie tego urzedu mialo na celu obrone praw ubogich obywateli wzgledem patrycjuszy, ustanowienie tego urzedu to wielki sukces republiki

2.pelnil najwyzsza funkcje w panstwie w czasie pokoju??
konsul, na poczatku jeden, potem dwoch (jeden to tzw. konsul plebejski), tak naprawde sprawowali nadzor nad armia, czesto zostawiali namiestnikami najwazniejszych prowincji

3.nadzwyczajny urzad w republice rzymskiej??
trybuni wojskowi - powolywani od pewnego momentu w sytaucji wojny, bylo ich 2, a potem 6, mieli uprawnienia konsulów

4.sprawowal nieograniczona wladze w sytuacji zagrozenia panstwa??
na czas wojny powolywany byl tzw. dyktator majacy wladze absolutna, mogl urzad pelnic tyko raz, a kadencja wynosila 6 miesiecy
1 5 1