Odpowiedzi

2010-01-06T21:11:12+01:00
Kazimierz Pułaski walczy w wojnie pomiędzy koloniami północnoamerykańskimi a Wielka Brytania po stronie kolonistów.Został naczelnym dowodca kawalerii amerykanskiej.Zmarł w wyniku ran odniesionych podczas szturmu pod Savannah w 1779.Rocznica smierci jest przez Polonie obchodzona jako Dzień Puławskiego.W Nowym Jorku tego dnia odbywa sie parada Pułaskiego .
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:12:27+01:00
1)Pułaski Kazimierz- polski generał, dowódca w konfederacji barskiej. Zyskał sławę jako obrońca Jasnej Góry przed Rosjanami. 1777-1779 walczył w wojnie o niepodległość Stanów Zjednoczonych.

2) Dowodził brygadą kawalerii w armii J. Waszyngtona. 1778 zorganizował Legion Pułaskiego. 1779 odniósł zwycięstwo nad wojskami angielskimi pod Charleston.

Licze na naj...
18 3 18