Odpowiedzi

2010-01-06T21:10:47+01:00
Jeśli chodzi Ci o podwójne nazewnictwo(binominalne) to więc:
nazwa gatunkowa złożona jest z dwóch członów. Pierwszy człon oznacza rodzaj,drugi gatunek. np. drozd(rodzaj) śpiewak(gatunek)

2 3 2
2010-01-06T21:12:44+01:00
I człon to NAZWA RODZAJOWA oznacza rodzaj, czyli grupę podobnych do siebie gatunków.
II człon to OKREŚLENIE RODZAJOWE oznacza konkretny gatunek z danej grupy (rodzaju).

Dla łatwiejszego zrozumienia można wyobrazić sobie, że nazwa rodzajowa to nazwisko, a określenie gatunkowe to imię. Lecz określenie gatunkowe nie może się powtarzać.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:14:53+01:00
Dwuczłonowość nazwy czyli Podwójne nazewnictwo(binominalne) to więc:
nazwa gatunkowa złożona jest z dwóch członów. Pierwszy człon oznacza rodzaj,drugi gatunek. np.
żółw błotny
jaszczurka zielona
żmija zygzakowata
Salamandra plamista
Niedźwiedź brunatny
6 4 6