Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:16:23+01:00
Przekątne dziela romb na 4 Δ prostokatne
z pitagorasa oblicz bok a rombu
a²=2²+(4√2)²
a²=4+32
a²=36
a=6
obwód rombu=4a=4×6=24
dobra odp. to A
42 4 42
2010-01-06T21:17:57+01:00
Przekatne dziela sie na polowy, a wiec:

jeden bok ma 2 drugi ma 4√2

pitagorasem

2²+(4√2)²=x²
4+32=x²
36=x²
x=6

to jest jeden bok wiec jeszcze *4 bo kazdy bok jest rowny rombie i wychodzi 24. Czyli odp A.
8 3 8