Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:35:13+01:00
Filipinki - polski żeński zespół wokalny powstały w listopadzie 1959 roku przy Technikum Handlowym w Szczecinie (przy ul. gen. Sowińskiego 1, gdzie do dziś mieści się Zespół Szkół nr 3) z okazji 15-lecia szkoły. Założony został przez Jana Janikowskiego - nauczyciela ekonomii, towaroznawstwa i muzyki. Nazwa zespołu pochodzi od tytułu pisma dla dziewcząt "Filipinka".

Tora - W węższym znaczeniu - pięć pierwszych ksiąg Biblii (Pięcioksiąg, Pentateuch); w szerszym znaczeniu - cała Biblia hebrajska (Tora pisana, Tanach) oraz tradycja teologiczno-prawna judaizmu (Tora ustna).

Wyrocznia-W starożytności wyrocznią nazywano miejsce święte, gdzie bogowie, za pośrednictwem kapłanów, przepowiadali przyszłość, wyrażali swoją wolę i udzielali rad w sprawach prywatnych i państwowych.

Związek Morski-sojusz polis starożytnej Grecji kontrolowany przez Ateny.


poprosze o najlepsze jak mozna ;) POZDRO

105 1 105
2010-01-06T21:35:15+01:00
Tora to pięcioksiag rzydów,to tak jak biblia,tylko że stary testament
związek morski-to sojusz miast hellady-starożytnej grecji,kontrolowany przez ateny
wyrocznia-miejsce święte gdzie starożytni grecy zasięgali porad,gdzie bogowie za pośrednictwem kapłanów zapowiadali przyszłośc
filipiki-ostra mowa wymierzona przeciwko komus. nazwa wzieła się od tego że demostenes ostro wyrażał się do króla filipa 2 macedonskiego
31 4 31