Odpowiedzi

2010-01-06T21:45:47+01:00
1. Obowiązkiem każdego obywatela rzymskiego była służba wojskowa. Podstawę armii stanowili żołnierze ciężkozbrojnej piechoty, tworzący oddziały zwane legionami.
2. W III w. p.n.e. Rzymianie rozpoczęli pierwszą wojnę poza granicami Italii. W wyniku toczonych z Kartaginą walk nazwanych I wojną punicką, podbili Sycylię, Korsykę i Sardynię.
3. Podczas II wojny punickiej wojska kartagińskie pod dowództwem Hannibala spustoszyli Italię. rzymianie ponieśli klęskę w bitwie pod Kannami w 216 r. p.n.e., lecz wojna zakończyła się ich zwycięstwem.
4. W połowie II w. p.n.e. wojska rzymskie ostatecznie zniszczyły Kartaginę. W tym samym czasie podbiły Macedonię, Egipt oraz Grecję, a także Azję Mniejszą i Syrię.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T21:46:18+01:00

3. Etapy podbojów rzymskich
a) PODBÓJ ITALII

b) WOJNY PUNICKIE (wojny Rzymu z Kartaginą)-
* I WOJNA PUNICKA (264-241 p.n.e
II wojna punicka
*** III WOJNA PUNICKA (149-146 r.p.n.e)



c) PODBÓJ PAŃSTW HELLENISTYCZNYCH (III-I w.p.n.e)
Po pokonaniu Kartaginy w I wojnie punickiej Rzym rozpoczął podbój państwa hellenistycznych. W ciągu dwustu lat rzymskie armie zajęły:
- Macedonię
- Grecję
- Azję Mniejszą
- Syrię
- Egipt
d) PODBÓJ TERENÓW BARBARZYŃSKICH (II w.p.n.e-II w.n.e)
Rzymianie podbili również tereny zamieszkałe przez ludy stojące na niższym poziomie cywilizacyjnym. W ciągu trzech stuleci zajęli:
- Hiszpanię
- Galię (dokonał tego Cezar)
- płw. Bałkański
- Brytanię
- Mauretanię
W

4. Organizacja podbitych przez Rzymian obszarów
2010-01-06T21:46:26+01:00
Rzym podbił w pierwszej kolejności Półwysep Apeliński. Chcąc stworzyć z morza Śródziemnego akwent wewnętrzny dążył do opanowania jego wybrzeża.

Podboje Republiki:
- półwysep Apeliński
- galia przedalpejska
-Grecja i Macedonia
-Ilria
-Azja i kawałek Afryki