Odpowiedzi

2010-01-06T23:16:27+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T00:08:55+01:00
Ile razy pole koła opisanego na kwadracie jest większe od pola koła wpisanego w ten kwadrat?
wykonaj rys.- kwadrat i dwo koła o środku w punkcie przecięcia się przekątnych
R=a√2/2 - promień koła opisanego
r=1/2a-promień koła wpisanego

P opisanego=πR²=π(a√2/2)²=πa²*2/4=1/2πa²
P wpisanego =πr²=π(1/2a)²=1/4πa²

1/2πa²:1/4πa²=1/2*4/1=2
jest 2 razy większe