Odpowiedzi

2010-01-06T21:59:04+01:00
A=5cm (tu tez trzeba powiekrzyc przez 2,5)
b=4cm (ma byc 10cm wiec trzeba pomnozyc przez 2,5)

4cm*2,5=10cm
5cm*2,5=12,5cm

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T21:59:46+01:00
Rysunek który ma wysokosc 5 cm i szerokosc 4cm chcemy powiekszyc za pomoca kserografu tak aby otrzymac rysunek o szerokosci 10cm . Jaka bedzie miał wówczas wysokosc ?

5cm:4cm
x:10

4x=50cm
x=12,5cm
3 2 3
2010-01-06T22:04:07+01:00
H₁=5cm
a₁=4cm
a₂=10cm

obliczamy skalę podobieństwa k:
k=a₂÷a₁=10cm÷4cm
k=2,5

h₂=h₁×k=5cm×2,5
h₂=12,5cm
3 4 3