Rezystancja zastępcza 3 oporników połączonych równolegle z których 2 maja wartość 8 omów i 16 omów wynosi 2 omy oblicz rezystancje trzeciego opornika.

Oblicz natężenie prądu jeżeli natężenie prądów wypływających z tego węzła wynoszą odpowiednio 200miliA, 5A i 2,5A.

Rezystancja ciała ludzkiego wynosi ok. 1kilo omów.
Dopuszczalne natężenie prądu , które nie powoduje porażenia zagrażającego życiu, które wynosi 24
Oblicz dopuszczalne napięcie przy którym nie wystąpi porażenie zagrażające życiu.



Proszę o szybką odpowiedz !! Można wysysał odpowiedzi do jednego zadania nie muszą być rozwiązane wszystkie 3


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T22:08:22+01:00
Zad.1.
R1=8om
R2=16om
Rz=2om

R3=?

1/Rz=1/R1 + 1/R2 + 1/R3
1/R3=1/Rz - 1/R1 - 1/R2
1/R3=1/2 - 1/8 - 1/16
1/R3=8/16 - 2/16 - 1/16
1/R3=5/16
R3=16/5=5,2om

Zad.1.
I1=200mA=0,2A
I2=5A
I3=2,5A

I=?

I=I1+I2+I3
I=0,2A+5A+2,5A
I=7,7A

Zad.3.
R=1kiloom=1000om
I=24A

U-?

R=U/I
U=R*I [V]
U=1000*24
U=24000V

1 4 1
2010-01-06T22:09:37+01:00
Zad 1
1/xΩ +1/8Ω+1/16Ω= 2/1Ω
1/x+2/16Ω+1/16Ω=2/1Ω
1/x+3/16Ω=2/1Ω

x= 29/16Ω