Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T22:12:25+01:00
1 przykład- wartośc bezwzgledna da liczbę dodatnią, która dodana do 5 nie może w sumie dać 4, wartośc bezwzgledna musiałaby wynosić -1, a to nie ma miejsca
2 przykład: wartosc bezwzgledna musiałaby wynosić -4, a nie będzie nigdy tyle wynosić bo bez wzg. na y i tak wyjdzie wynik dodatni
3 przykład: od dowolnej dodatnie liczby jeśli odejmiesz jej 3-krotnośc zawsze otrzymasz liczbe ujemna , ale nigdy dodatniąz
2 4 2
2010-01-06T22:13:20+01:00
5+|2x+7|=4 - przenosimy 5 na drugą stronę --> |2x+7|=-1 -sprzecznosc (wartośc bezwzględna jest zawsze dodatnia)
1-|y+1|=3 - tutaj podobnie, przenosimy 1 na drugą stronę i dzielimy przez -1 --> |y+1|=-2 -sprzecznosc
|z|-3*|z|=8 - co do tego, nie jestem do końca pewny, ale ja to bym tak wyjaśnił: |z| jest zawsze dodatnia, a więc |z|-3*|z|≠8, bo liczba dodatnia - ta sama liczba dodatnia, ale pomnożona przez 3 daje liczbę ujemną, a nie dodatnią
2 5 2