Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T22:16:28+01:00
- jalmuzna
- posluszenstwo wobec Boga
- zachowanie czystosci
- skromnosc i pokora
- zycie w ubostwie
- wytrwalosc, cierpliwosc
- pokora, poswiecenie
- sklonnosc do przyjmowania cierpienia
- w zyciu swietego towarzysza cuda
- dziecko wyblagane
- pochodzenie z wysokiego rodu
13 1 13
2010-01-06T22:18:46+01:00
Asceta jest to osoba, która wyrzeka się dóbr doczesnych na rzecz życia w skrajnym ubóstwie. Asceta postanawia oddać się całkowicie Bogu i modlitwie, ćwiczy swoje ciało, aby przezwyciężyć namiętności i pokusy ciała. Św. Aleksy był typowym ascetą, w młodości oddał swój majątek, aby poświęcić się Bogu i wierze. Żyje w nędzy i żebra na ulicy. Wyrzeka się wszystkich dóbr materialnych i ogranicza swoje potrzeby do minimum.
5 2 5