Odpowiedzi

2010-01-06T22:25:17+01:00
Więc zacznij od rysunku. To w tym zadaniu najwazniejsze. Otrzymasz słupek.
SZEŚCIAN MA SZEŚĆ ŚCIAN JEDNAKOWYCH - KWADRATY
wysokośc wyniesie 5*3cm = 15cm - pięć sześcianów
krawędzie podstawy będą mieć po 3 cm.
P- pole
Pp- pole podstawy
Pb- pole boku
P=4*Pb+2*Pp
Pp=3*3=9cm²
Pb=3*15=45cm²
P=18+180=198 cm²
Ma 8 krawędzi krótkich - w podstawach po 3 cm każda i 4 krawedzie długie po 15cm każda
S=8*3+4*15=84cm
Pozdrawiam
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T22:25:26+01:00
Podstawy to kwadraty o boku=3cm
h bryły = 5×3cm=15cm

pole= 2a²+4×ah=2×3²+4×3×15=18+180=198cm²
suma długosci krawedzi=8×3cm+4×15cm=24+60=84cm
2 5 2