Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T22:18:41+01:00
X - waga 1 rodzaju
y - waga 2 rodzaju


/ to zastępuję kreskę ułamkową


x/y = 3/5
x + y = 1

5x = 3y
x = 1 – y

5(1 - y) = 3y
x = 1 – y

5 = 8y /:8 (w tym wypadku podzielić obustronnie) 
x = 1 – y

y = 5/8
x = 3/8
2010-01-06T22:23:33+01:00
Orzechy 1 rodzaju - 37zł
orzechy 2 rodzaju - 15zł

3*37+5*15=186
186/8=23.25zł

na odwrót:
5*37+3*15=230
230/8=28,25zł

Odp. Jesli zmieszamy orzechy, aby drozszych bylo mniej to cena wyniesie 23,25zł, a jesli tanszych bedzie mniej to 28,25zł.