Rolnik jedzie do Psinosa z prędkością 12 km/h, a rowerzysta do Kościełapek z prędkością 15km/h. Który z panów szybciej dojedzie do celu?

PISINOS kOCIELAPKI ->
<- 18KM 24KM

TO COŚ DZIWNE (NAD) TO ZNAK DROGOWY JAK COŚ!`
Bardzo pilne:)

2

Odpowiedzi

2010-01-06T22:26:09+01:00
Rowerzysta
t = s:V
t= 24km : 15km/h = 1,6 h

rolnik
t= s:V
t= 18km : 12 km/h = 1,5 h

Odp. rolnik dojedzie predzej do celu niż rowerzysta o 0,1 h
32 3 32
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-06T22:30:34+01:00
V - prędkość
d - droga
t - czas
V = d/t
stąd
t = d/V

Czas rolnika
V = 12 km/h
d = 18 km
t = 18 / 12 = 1,5 h = 1 h 30 min

Czas rowerzysty
V = 15 km/h
d = 24 km
t = 24 / 15 = 1,6 h = 1 h 36 min

Odp. Szybciej dojedzie rolnik
72 4 72