Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T22:25:56+01:00
A - krótszy bok,
b- dłuzszy bok

Obw=24
2a+2b=24
a+b=12

Oraz mam, że :
a=2b

a+b=12
a=2b


2b+b=12
a=2b

3b=12
a=2b

b=4
a=8

P=ab
P=32
2010-01-06T22:26:49+01:00
Dane
a=1/2 x 1/2*8=4
b=x 8
obl
a i b=?
rozw
2*1/2x+2x=24
3x=24/:3
x=8

2010-01-06T22:27:50+01:00
Za pomocą równania ;]
x+2x=24
3x=24\3
x=8

8dm×2=16dm
24dm-16dm=8dm
8dm÷2=4dm

P=a×b
P=8dm×4dm=32dm²

32dm²=320cm²