Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m³ wody zimnej i 7m³ wody ciepłej. Zapłacili za to 54zł. W kwietniu za zużycie 7m³ wody zimnej i 6m³ wody ciepłej zapłacili 50zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1m³ wody zimnej, a ile ciepłej? UKŁADY RÓWNAŃ

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T22:30:24+01:00
X- cena 1m³ wody zimnej
y- cena 1m³ wody ciepłej
6x+7y=54 /×7
7x+6y=50 /×-6
42x+49y=378
-42x-36y=-300
13y=78
y=6zł= cena 1m³ ciepłej wody
6x+7×6=54
6x=54-42
6x=12
x=2zł= cena 1m³ wody zimnej
2010-01-06T22:31:44+01:00
X- ciepła woda
y - zimna woda

7x+6y=54
6x+7y=50

6y=54-7x
6x+7y=50

y=9-7/6x
6x+7(9-7/6x)=50

y=9-7/6x
6x+63-49/6x=50

y=9-7/6x
-13/6x=50-63

y=9-7/6x
-13/6x=-13 /*(-1)

y=9-7/6x
13/6x=13

y=9-7/6x
x=13:13/6

y=9-7/6x
x=6

y=2
x=6

1m³ ciepłej wody kosztuje 6 zł , a zimnej 2 zł.
2010-01-07T02:21:33+01:00
Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m³ wody zimnej i 7m³ wody ciepłej. Zapłacili za to 54zł. W kwietniu za zużycie 7m³ wody zimnej i 6m³ wody ciepłej zapłacili 50zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1m³ wody zimnej, a ile ciepłej? UKŁADY RÓWNAŃ

x-cena 1 m³ wody zimnej
y-cena 1 m³ wody ciepłej

6x+7y=54 /*7
7x+6y=50 /*(-6)

42x+49y=378
-42x-36y=-300
------------------
13y=78
y=6 zł

6x+42=54
6x=54-42
6x=12
x=2zł
zimna 2 zł za m³, a ciepła 6zł za m³