Odpowiedzi

2010-01-06T22:35:11+01:00
Od słowa łacińskiego licaeum
PS liceum zostało założone przez Arystotelesa
Czy jakoś tak
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-06T22:44:51+01:00
Współczesne słowo "liceum" pochodzi od łacińskiej formy słowa „lyceum” i od greckiego „Lykeion”, czyli ogrodu w Atenach, w pobliżu świątyni Apollona Wilkobójcy (Lykeios), gdzie nauczał Arystoteles. Założył on własną szkołę, prawdopodobnie na skutek konfliktów o objęcie kierownictwa Akademii.
14 4 14