Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T23:08:27+01:00
Promien koła opisanego na prostokącie= połowie przekątnej
przekatna jest przeciwprostokątną dla Δ prostokątnego utworzonego z boków
z pitagorasa: d²=a²+b²
d²=4²+8²
d²=16+64
d²=80
d=√80=√16×5=4√5

r=½d=2√5cm
odp. promień koła opisanego wynosi 2√5cm
1 5 1
2010-01-07T02:17:18+01:00
Oblicz promień kola opisanego na prostokącie o bokach 4cm i 8cm.

r=1/2d
d-przekątna prostokąta
4²+8²=d²
16+64=d²
d²=80
d=√80
d=√16*5
d=4√5 cm
r=4√5 cm:2
r=2√5 cm