W pewnym gimnazjum sa trzy klasy trzecie. W klasie IIIa jest 16chlopcow i stanowia oni 50% tej klasy, w IIIb jest 7 chlopcow i stanowia oni 25% tej klasy, a w IIIc jest 12 chlopcow i stanowia oni 47% tej klasy. Jaki procent uczniow klas trzeciw stanowia dziewczęta? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T23:15:34+01:00
W pewnym gimnazjum sa trzy klasy trzecie. W klasie IIIa jest 16chlopcow i stanowia oni 50% tej klasy, w IIIb jest 7 chlopcow i stanowia oni 25% tej klasy, a w IIIc jest 12 chlopcow i stanowia oni 47% tej klasy. Jaki procent uczniow klas trzeciw stanowia dziewczęta? Zapisz obliczenia.

IIIa - chłopcy 16=50% dziewczęta 16=50%
IIIb - chłopcy 7=25% dziewczęta 21=75%
IIIc - chłopcy 12=47% dziewczęta 13=53%
0,47x=12
x≈25

(16+21+13)/(16+16+7+21+12+13)×100%=50/85×100%≈59%
2010-01-06T23:17:49+01:00
3- ilość klas

IIIa
16 chłopców = 50% całej klasy
16*2=32 cała klasa
16- ilość dziewczyn

IIIb
7chłopców = 25% całej klasy
7*4=28 cała klasa
21 - ilość dziewczyn

IIIc
12chopców=47% całej klasy
i to są chyba błędne dane bo wtedy ilość uczniów całej klasy wynosiła by 1200/47 co się równa około 25,531914........
no ale przypuśćmy że wyszło 26
no w klasie będzie 14 dziewczyn

czyli ilość uczniów klas III wynosi 32+28+26=86
ilość dziewczyn 16+21+14=51
% dziewczyn w 3 klasach 51/86= około 59,3023255... % czyli około 60%