Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T23:31:04+01:00
A.) 2+5+4+3+1/5= 3

b.) ustaw liczby od najmniejszej do największej i zacznij równocześnie skreślać liczby z obu stron. Liczba, która Ci wyjdzie po środku to mediana. jeśli zostaną dwie liczysz średnią arytmetyczną i ona będzie medianą tego zbioru.

Wtedy medianą będzie 3

średnia i mediana są takie same
1 5 1
2010-01-06T23:32:21+01:00
Śr=(2+5+4+3+1)/5=15/5=3

mediana z 1, 2, 3, 4, 5 to 3

średnia i mediana są takie same
2 3 2
2010-01-06T23:35:19+01:00
A) 2+5+4+3+1=15
15:5=3
odp. Średnia arytmeczna wynosi 3.

b) 1, 2, 3, 4, 5 - mediana wynosi 3.
mediana i średnia są takie same.
1 1 1