Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T00:37:08+01:00
2^x ≤ 2²
x ≤ 2

na osi zaznaczasz 2 i x bedzie na lewo od 2, łącznie z 2
1 5 1
2010-01-07T02:35:40+01:00
Rozwiąż algebraicznie i graficznie

2^x ≤ 4

algebraicznie:
2^x ≤ 4
2^x ≤2²
x≤2
x∈(-∞,2>

graficznie

na układzie współrzędnych rysujesz wykresy:
y=2^x ( punkty: ((0,1)(1,2) (2,4) (3,8)(-1,1/2)(-2,1/4)
oraz y=4 (punkty(0,4)(1,4) (2,4) (3,4)(-1,4)(-2,4)

widać, że wykresy przecinają się w punkcie (2,4)
a wykres y=2^x jest pod wykresem (wartości <) y=4 dla x≤2