Zadanie na poziomie 2 gimnazjum. Ponieważ ma być to powtórzeniem do spr prosiła bym żeby rozwiązania były rzetelne. I uznaję odpowiedź jak jest zrobiona ponad połowa zadań. Daje najlepszą, i w razie jakiś pytań to na priva :)

CHODZI O http://i47.tinypic.com/126ebtx.jpg
33 - 37
________________________________________________________
jak jesteście zainteresowani to tu macie inne moje zadania z chemii to samo praktycznie :)
http://zadane.pl/zadanie/303029
http://zadane.pl/zadanie/303028
http://zadane.pl/zadanie/303030
http://zadane.pl/zadanie/303033
http://zadane.pl/zadanie/303034
http://zadane.pl/zadanie/303036
http://zadane.pl/zadanie/303038
http://zadane.pl/zadanie/303039
http://zadane.pl/zadanie/303040
http://zadane.pl/zadanie/303041

2

Odpowiedzi

2010-01-07T08:30:40+01:00
33. zadanie
wzor sumaryczny H2CO3
MASA czasteczkowa =2+12+3*16=62
wartosciowosc reszty kwasowej 2
wartosciowpsc wegla=(-II)*3+X+2*1, rozwiazujac x=4
rownanie r.otrz. CO2+H2O=H2CO3
PROCEN.ZAWARTOSC
%C=12*100%/62=
%H=2*100%/62=
%O=100%-%C-%H=

WYSTEPOWANIE
W napojach chlodzacych gazowanych.

34. obserwacje
barwa sie nie zmienila
wniosek
jest zbyt slabym kwasem, aby mozna zbadac jego kwasowosc
35. identycznie jak w zad. 34.
36. C+O2----CO
CO+1/2O2=CO2
CO2 +H2O=H2CO3 (MUSZAA BYC DWIE STRZALKI ZWROCONE PRZECIWNIE
BO REAKCJA JEST ODWRACALNA!!!!!!!)
37. K.FOSFOROWY JEST KWASEM TLENOWYM, GDYZ ZAWIERA ATOM TLENU W CZASTECE.
WZOR SUMARYCZNY H3P04
WARTOSCIOWOSC FOSFORU (V)
WARTOSCIOPWOSC RESZTY KWASOWEJ (III)



1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-07T09:18:29+01:00
33

wzor sumaryczny H2CO3
MASA czasteczkowa 2+12+3*16=62g/mol
wartosciowosc reszty kwasowej 2
wartosciowpsc wegla 4
rownanie otrzymywania CO2+H2O=H2CO3
PROCEN.ZAWARTOSC
%C=12*100%/62= 19,35%
%H=2*100%/62= 3,23%
%O=100%-%C-%H= 77,42%

wystepwanie
napoje gazowane
zastosowanie
Kwas węglowy służy do produkcji napojów gazowanych – przykładem może być woda sodowa
34.
obserwacje
barwa sie nie zmienila
wniosek
jest slabym kwasem
35. tak jak w powyższym 34
36.
2C+O2>2CO
CO+1/2O2>CO2
CO2 +H2O>H2CO3

37. kwas fosforowy to kwas tlenowy bo w swojej budowie posiada tlen
H3P04 sumaryczny
(V) wartościowosc fosforu
(III) reszty kwasowej

wzór stukturalny

Od P 5 kresek
od 2 wodorów po 1
od 3 tlenów po dwie
i połacz kreski do fosforu z tlenu i od tlenów 2 po jednej kresce do wodorów 2 po jednej kresce



1 5 1