Zadanie na poziomie 2 gimnazjum. Ponieważ ma być to powtórzeniem do spr prosiła bym żeby rozwiązania były rzetelne. I uznaję odpowiedź jak jest zrobiona ponad połowa zadań. Daje najlepszą, i w razie jakiś pytań to na priva :)

chodzi o http://i45.tinypic.com/2dlrpc7.jpg 58 i 59
________________________________________________________
jak jesteście zainteresowani to tu macie inne moje zadania z chemii to samo praktycznie :)
http://zadane.pl/zadanie/303029
http://zadane.pl/zadanie/303028
http://zadane.pl/zadanie/303030
http://zadane.pl/zadanie/303033
http://zadane.pl/zadanie/303034
http://zadane.pl/zadanie/303036
http://zadane.pl/zadanie/303038
http://zadane.pl/zadanie/303039
http://zadane.pl/zadanie/303040
http://zadane.pl/zadanie/303041

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T12:36:28+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-01-07T12:36:58+01:00
58
OBSERWACJE: Zawartość zlewki zabarwiła się na kolor -żółto-zielony.

WNIOSEK: W wyniku reakcji powstała silna zasada - zasada sodowa.

RÓWNANIE REAKCJI: Na₂O + H₂O → 2NaOH
59
1 2Na + Br2 > 2NaBr
2 4Na + O2 > 2Na2O
3 2Na + 2H2O>2NaOH + H2
4 Na2O + H2O > 2NaOH
5 2H2 + O2 > 2H2O


A O2
B NaOH
C H2
D NaBr
1 5 1