Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T07:57:09+01:00
Suma kątów w trójkącie zawsze wynosi 180°, czyli
60° + α + β = 180°
α + β = 120°
Z warunku zadania wynika,że
α = β + 30°
czyli podstawiając do : α + β = 120° mamy
β + 30° + β = 120°
2β = 90°
β = 45°
α = 45° + 30° = 75°

Odp. Kąty tego trójkąta, to:60°, 45°, 75°
2 5 2
2010-01-07T09:30:44+01:00
Suma kątów w trójkącie α + β + γ = 180°
γ=60
α + β+ 60° = 180°

α + β = 120°
α = β + 30°


α + β = 120°
β + 30° + β = 120°


α + β = 120°
2β = 90°/:2


α + β = 120°
β = 45°

α = 45° + 30° = 75°
β = 45°
Kąty trójkąta 45°,60°, 75°
1 5 1