Zadanie na poziomie 2 gimnazjum. Ponieważ ma być to powtórzeniem do spr prosiła bym żeby rozwiązania były rzetelne. I uznaję odpowiedź jak jest zrobiona ponad połowa zadań. Daje najlepszą, i w razie jakiś pytań to na priva :)

chodzi o http://i45.tinypic.com/wc04gi.jpg wszystkie :)
________________________________________________________
jak jesteście zainteresowani to tu macie inne moje zadania z chemii to samo praktycznie :)
http://zadane.pl/zadanie/303029
http://zadane.pl/zadanie/303028
http://zadane.pl/zadanie/303030
http://zadane.pl/zadanie/303033
http://zadane.pl/zadanie/303034
http://zadane.pl/zadanie/303036
http://zadane.pl/zadanie/303038
http://zadane.pl/zadanie/303039
http://zadane.pl/zadanie/303040
http://zadane.pl/zadanie/303041

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T08:18:15+01:00
Zad 11
a)
1.Barwa żółta 2Na + 2H2O --> 2NaOH + H2
2.Barwa żółta CaO + H2O --> Ca(OH)2
3.Barwa fioletowoniebieska, brak reakcji
4.Barwa zielona Fe2O3 + 3H2O --> 2Fe(OH)3
5.Bezbarwne, brak reakcji
6.Barwa malinowa, K2O + H2O --> 2KOH
7.Bezbarwna, brak reakcji
8.Bezbarwna, N2O5 + H2O --> 2HNO3

b) 2NaOH + CuSO4 --> Cu(OH)2 + Na2SO4

Zad 12
1. CaO + 2H2O --> Ca(OH)2 + H2
2.Ca(OH)2 = Ca(2+) + 2OH(-)
3. S + O2 --> SO2
4.
5. 2Ca + O2 --> 2CaO
6. SO2 + H2O --> H2SO3
7. SO3 + H2O --> H2SO4
8. H2SO4 = 2H(+) + SO4(2-)

A- CaO
B- Ca(OH)2
C- SO2
D- SO3
E- H2SO4
F- SO4(-)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-07T10:19:37+01:00
11
Barwa nie zmieniła sie w probówce 3, 5, 7
1. 2Na + 2H2O --> 2NaOH + H2
2. CaO + H2O --> Ca(OH)2
3. brak reakcji
4.Fe2O3 + 3H2O --> 2Fe(OH)3
5 brak reakcji
6. K2O + H2O --> 2KOH
7. brak reakcji
8. N2O5 + H2O --> 2HNO3

b) 2NaOH + CuSO4 --> Cu(OH)2 + Na2SO4

12
1. CaO + 2H2O> Ca(OH)2 + H2
2.Ca(OH)2> Ca(2+) + 2OH(-)
3. S + O2 > SO2
4.2SO2 + O2 >2 SO3
5. 2Ca + O2 > 2CaO
6. SO2 + H2O> H2SO3
7. SO3 + H2O > H2SO4
8. H2SO4 > 2H(+) + SO4(2-)

A- CaO
B- Ca(OH)2
C- SO2
D- SO3
E- H2SO4
F- SO4(-)
1 5 1