Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T08:44:18+01:00
I liczba x
II liczba x+2
III liczba x+4

x+x+2+x+4=87
3x=81
x=27

Zatem te liczby to 27, 29 oraz 31
4 5 4
2010-01-07T08:48:05+01:00
X-pierwsza liczba nieparzysta
x+2-nastepna liczba nieparzysta
x+4-kolejna liczba nieparzysta
Rozwiązanie:
x+x+2+x+4=87
3x+6=87
3x=87-6
3x=81 //:3
x=27, x+2=27+2=29, x+4=27+4=31
Sprawdzenie:
pierwsza liczba nieparzysta -27
następna liczba nieparzysta-29
kolejna liczba nieparzysta -31
suma=87
Odp: Szukane liczby to 27,29,31.
1 5 1
2010-01-07T09:02:15+01:00
Dane:
2n+1 pierwsza liczba nieparzysta
2n+3 druga liczba nieparzysta
2n+5 trzecia liczba nieparzysta

Rozwiązanie:
2n+1+2n+3+2n+5=87
6n+9=87
6n=78 |:6
n=13

Sprawdzenie:
2*13+1=27
2*13+3=29
2*13+5=31

Odp: Te liczby to 27, 29 i 31