Odpowiedzi

2010-01-07T09:36:53+01:00
Reakcja:
CH4 + 2O2 -> CO2 + 2H2O
eee to już widać że nie metan :P
zobacz że reagują w stosunku objętościowym 1:2 czyli na 0,5dm3 węglowodoru musiałoby przypadać 1dm3 tlenu a jest 1,73
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-07T12:47:47+01:00
2CH4 +4 O2 >2CO2 + 4H2O

VO = 1,72 dm²

1 mol CH4 -----1 mol O2
0,5 dm² ------ 0,5*4=2 dm² O2

do całkowitego spalenia metanu potrzeba tylko 2 dm³ tlenu a wiec nie moze byc to metan
4 3 4