Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T11:55:24+01:00
Krew płynie naczyniami włosowatych do płuc, gdzie zostaje utleniona, a pozbywa się dwutlenku węgla. Następnie wypływa jedną z żył płucnych i dociera do lewego przedsionka serca i kolejno do lewej komory. W komorze wypompowuje się ją do obwodu aortą. Potem aorta dochodzi do naczyń włosowatych dolnej części ciała, czyli kończyn dolnych człowieka. Następuje wymiana gazowa i krew wraca żyłami do przedsionka prawego, skąd dostaje się do komory prawej. Ta wpompowuje ją z powrotem do płuc.
62 3 62
2010-01-07T12:04:23+01:00
Obieg takiej krwinki zaczyna się w prawej komorze serca, i z tamtąd zostaje przepompowana do pnia płucnego skąd trafia do dwóch rozgałęzień: tętnicę płucną prawą i lewą. Z tętnic płucnych krwinka trafia do płuc i sią natlenowuje, a następnie krwinka ta trafia dojednej z 4 żył płucnych, które prowadzą ją do lewego przedsionka serca. Stąd trafia do lewej komory z której zostaje wtłoczona do aorty. Krwinka ta trafia do jakiejś tkanki i oddtaje tlen, a zabiera dwutlenek węgla. Przez naczynia włosowate trafia do żył i spływa ponownie do prawego przedsionka i następnie do prawej komory. I cykl zaczyna się od początku.
37 3 37