Odpowiedzi

2010-01-07T10:06:21+01:00
1,5x-jabłonie
x-grusze
180- w sumie

x + 1,5x = 180
2,5x = 180 /2,5
x= 72

spr 108 +72 =180

odp: grusz jest 72 a jabłoni 108
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T10:10:30+01:00
X- ilość grusz
y-ilość jabłoni
x+y=180
1,5x=y
x=180-y
1,5*(180-y)=y
270-1,5y=y
270=y+1,5y
270=2,5y
2,5y=270 /2,5
y=108
x=180-y
x=72
Spr:
x+y=180
72+108=180
1,5x=y
1,5*72=108
Odp: W tym sadzie jest 108 jabłoni i 72 grusze
3 3 3